Povezivanje naučenog i praktičnog za bolje razumijevanje gradiva
Kao nastavak već započete suradnje s EDukOS gimnazijom na Odjelu za biologiju 9. i 16. veljače 2024. godine održan je drugi ciklus praktične nastave. Učenici prvog razreda općeg i prirodoslovno-matematičkog smjera su jedan dan imali priliku iskusiti kako je to biti student Odjela za biologiju. Bili su upoznati sa studijskim programima i pojedinim kolegijima koji se izvode na Odjelu za biologiju te prostorom i laboratorijima u kojima studenti provode većinu svog vremena. Pomoću radnih listića su u sklopu njihove nastave iz Biologije usvojili mehaničke i optičke dijelove mikroskopa i lupe kao i pravila mikroskopiranja uz stručno vodstvo višeg stručnog suradnika Mateja Šaga i stručne savjetnice Vande Zahirović. Naučeno su primijenili pri samostalnoj izradi vlastitih svježih mikroskopskih preparata koje su potom mikroskopirali. Učenici su se također upoznali s pojmovima kultura stanica i tkiva, te postupcima pripreme hranjive otopine i rukovanja s kulturom in vitro uz stručno vodstvo doc. dr. sc. Jasenke Antunović Dunić. U Laboratoriju za staničnu i molekularnu biologiju biljaka učenici su vidjeli in vitro kulture vrsta iz porodice Lemnaceae, te samostalno presađivali kolonije biljaka na svježi medij u sterilnim uvjetima. U sklopu nastave iz Kemije odrađeni su efektni pokusi bojenja plamena i bengalske vatre uz stručnu pomoć laborantice Elvire Glavaš.
Iako je ovo bio posljednji ciklus planirane praktične nastave, nadamo se vrlo skoroj daljnjoj i ugodnoj suradnji s učenicima i nastavnicima EDukOS gimnazije.
![](https://www.biologija.unios.hr/wp-content/uploads/2024/02/web1-5.jpg)
![](https://www.biologija.unios.hr/wp-content/uploads/2024/02/web2-5-1024x576.jpg)
![](https://www.biologija.unios.hr/wp-content/uploads/2024/02/web3-4.jpg)
![](https://www.biologija.unios.hr/wp-content/uploads/2024/02/web4-6-1024x576.jpg)
![](https://www.biologija.unios.hr/wp-content/uploads/2024/02/web5-3.jpg)
![](https://www.biologija.unios.hr/wp-content/uploads/2024/02/web6-3.jpg)