- usvajanje sustava lako prepoznatljivih i usporedivih stupnjeva obrazovanja
- usvajanje sustava obrazovanja podijeljenog u dva ciklusa
- uvođenje ECTS bodovnoga sustava
- promicanje mobilnosti studenata i nastavnika
- povećanje kvalitete visokog obrazovanja
- promicanje europske dimenzije u visokom obrazovanju.
Uz prihvaćanje Bolonjskog procesa donesen je i Plan razvoja sustava odgoja i obrazovanja za razdoblje od 2005.-2010. godine koji je definirao ciljeve (do kraja 2006. g. uspostaviti sustav jamstva kvalitete u visokoobrazovnom sustavu RH; do 2010. g. smanjiti stopu odustajanja od studija i trajanje studija) i prioritete u visokom obrazovanju (poboljšavanje kvalitete i učinkovitosti odgoja i obrazovanja).
Prvi korak u reformi visokog obrazovanja u RH učinjen je 2005. godine usklađivanjem preddiplomskih, diplomskih i stručnih studija prema bolonjskim načelima te su prvi „bolonjski“ studenti upisani upravo te godine. U razdoblju od 2005.-2009. godine restrukturirani su i poslijediplomski studiji. U tom je razdoblju osnovano 30 visokih učilišta, od čega najviše privatnih visokih škola, velik broj javnih veleučilišta kao i prva privatna sveučilišta, a sve u skladu sa strateškim opredjeljenjem RH za policentričnim razvojem visokog obrazovanja.
U europskom prostoru visokog obrazovanja s potrebom da se standardizira i propiše opće uvjete za kvalitetno visoko obrazovanje, javila se i potreba standardiziranja razina stečenih kvalifikacija. Tako Europski kvalifikacijski okvir (European qualifiers frame – EQF) propisuje 8 razina obrazovanja, od obveznog osnovnog (1. razina) do poslijediplomskog obrazovanja (8. razina). Uz EQF, većina država europskog obrazovnog prostora razvile su i vlastite kvalifikacijske okvire (National qualifiers frame – NQF) sukladne EQF-u, kako bi imali vlastitu ljestvicu postignutih razina obrazovanja. Usklađenost s europskim okvirom olakšava priznavanje stečenih razina obrazovanja diljem europskog prostora.
Od 2006. godine započeo je i razvoj Hrvatskog kvalifikacijskog okvira (HKO)kojim se uređuje cjelokupni sustav kvalifikacija na svim obrazovnim razinama u RH kroz standarde kvalifikacija temeljene na ishodima učenja i usklađene s potrebama tržišta rada, pojedinca i društva u cjelini (Slika 1).
HKO je osmišljen s ciljem povezivanja razina kvalifikacija stečenih u RH s razinama EQF i Kvalifikacijskim okvirom Europskog prostora visokog obrazovanja (QF-EHEA). Zakon o HKO usvojen je u veljači 2013. godine.